Menu
A- A A+

  W3C   w3c-maroonw3c-grayw3c-gray

Pilih Bahasa

Dasar dan Objektif Kualiti

DASAR KUALITI

PTSB komited untuk membangunkan potensi pelajar ke arah kecemerlangan di dalam bidang Kejuruteraan dan Perdagangan melalui penambahbaikan yang menyeluruh secara berterusan. PTSB berusaha untuk memastikan kehendak pelanggan dipenuhi melalui pencapaian objektif kualiti yang disemak secara berkala bagi memastikan keberkesanan sistem. Dasar ini disebarkan untuk difahami oleh semua peringkat kakitangan.

OBJEKTIF KUALITI

KECEMERLANGAN AKADEMIK

    • Memastikan kadar kelulusan bagi setiap kursus tidak kurang daripada 90% bagi setiap semester. 
    • Berusaha memastikan sekurang-sekurangnya 25% daripada pelajar yang lulus mencapai PNM 3.00 atau lebih untuk setiap kursus bagi setiap semester.

KECEMERLANGAN STAF

    • Memastikan setiap staf menghadiri kursus atau menjalani latihan selama 7 hari setahun.
    • Memastikan Jadual Perancangan Latihan Staf dilaksanakan sekurang-kurangnya 85% dalam tempoh setahun.

KECEMERLANGAN PROSES

    • Memastikan semua prosedur dilaksanakan dengan berkesan atau mencapai petunjuk prestasi yang ditetapkan.